سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش به خداوند برترینِ دو دانش است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :7
کل بازدید :368605
تعداد کل یاداشته ها : 205
103/3/2
3:8 ص

خشونت در عراق‏

وهّابیّت متعصّب و تندرو، در همین سال‏هاى اخیر، چهره دیگرى از خشونت خود را در عراق نشان داد و هر چه توانست کشتار کرد، زن و مرد و پیر و جوان و سنّى و شیعه و کُرد و ... را هدف قرار داد و زمین را از خونشان رنگین ساخت و قطعات بدن آن‏ها را در اطراف خیابان‏ها و بیابان‏ها پراکنده کرد.

نه تنها مسلمانان بلکه همه مردم دنیا از این همه خشونت در تعجّب و وحشت فرو رفتند و مى‏گفتند آیا این‏ها تشنه خون بشرند؟

این‏ها کدام هدف را دنبال مى‏کنند؟ پیرو کدام آیین هستند؟!

بعضى اصرار دارند این خشونت‏ها را به بازماندگان بعثى‏ها نسبت دهند که این اشتباه بزرگى است، براى این که در بسیارى از کشتارها از روش انتحارى استفاده مى‏شود که مى‏دانیم بعثى‏ها از این روش هرگز استفاده نمى‏کنند و این کار فقط کار وهّابى‏هاى متعصّب است که خود را مسلمان و همه را مشرک و جایز القتل مى‏دانند.

خشونت در زادگاه وهّابیّت‏

از همه عجیب‏تر و وحشتناک‏تر این که وهّابى‏هاى متعصّب حتّى به هم‏وطنان وهّابى خود نیز رحم نکرده و دامنه خشونت را به آنجا نیز کشاندند و با انفجارهاى متعدّد در ریاض و جدّه و بعضى مناطق دیگر گروهى از شهروندان بى‏گناه خود را به خاک و خون کشیدند.

تا آنجا که امسال (سال 1425 قمرى) در مراسم حج خطباى نماز جمعه در اجتماع بسیار انبوه نمازگزاران، در نکوهش این گروه و محکوم ساختن خشونت آن‏ها، بحث‏هاى زیادى داشتند و شعار «لَا التکْفِیر؛ وَ لَا الإرْهَاب؛ نه تکفیر کردن دیگران و نه ترور» را سر دادند، و کار به جایى رسید که دولت عربستان مجبور شد همایش مهمّى در برابر «ارهاب» (تروریسم) تشکیل دهد و از کشورهاى مختلف براى تنظیم برنامه هماهنگ، جهت مبارزه با آن دعوت کند.

امّا تروریست‏ها چه افرادى بودند؟ همان وهّابیان متعصّب که همه را غیر از خود کافر مى‏دانند و خون آن‏ها را مباح مى‏شمرند.

دولت عربستان با این کار مى‏خواهد هم خود را از هماهنگى با آنان تبرئه کند و هم براى نجات از چنگال آنان راه چاره قاطع و مؤثّرى بیندیشد.

به هر حال این محصول نامطلوب سبب شد که متأسّفانه نام اسلام در اذهان بسیارى از مردم جهان، با خشونت توأم گردد و بهانه و دستاویز بدى به دست مخالفان اسلام دهد تا آنجا که در بسیارى از کشورها، مسلمانان را «جماعتى آدمکش!» معرّفى کنند. البتّه تبلیغات سوء آمریکایى‏ها و به خصوص صهیونیست‏ها نیز به این امر بسیار کمک کرد، در حالى که اسلام پیام‏آور صلح، عدالت و محبّت بوده و هست.

همه مى‏دانیم در قرآن 114 سوره است که همه آنها جز یک سوره با نام خداوند «رحمان» و «رحیم» که اشاره به رحمت عام و خاص او است، آغاز مى‏شود و این یک مورد هم مربوط به اعلان جنگ با کسانى است که پیمان صلح با مسلمانان را شکستند.

قرآن با صراحت به پیامبر اسلام صلى الله علیه و آله مى‏گوید ما تو را خشن و سنگ‏دل قرار ندادیم که اگر چنین بود مردم از گرد تو پراکنده مى‏شدند: «وَ لَوْ کُنْتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ». «1»

در روایات اسلامى مى‏خوانیم‏

«هَلِ الدِّینُ إِلَّا الحُبُّ؛

آیا دین چیزى جز محبّت است»، «2» محبّت به خدا، پیامبر، صالحان، و همه خلق خدا؛ ولى این آیینى که بر پایه محبّت بنا شده بر اثر اعمال گروه‏هاى زاییده وهّابیّت، چنان شد که بدترین دستاویز را براى تشویه چهره اسلام به دست مخالفان داد.

______________________________
(1). آل عمران، آیه 159.

(2). کافى، جلد 8، صفحه 80.

وهابیت بر سر دو راهى       29