سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لازم ترین دانش بر تو آن است که از عمل بدان پرسیده می شوی . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :35
بازدید دیروز :31
کل بازدید :368192
تعداد کل یاداشته ها : 205
103/2/15
10:4 ع
در سالروز شهادت امام صادق(ع) تشییع می‌شوند
پیکر مطهر 92 شهید دفاع مقدس که پیش از ظهر روز پنج‌شنبه (24 مردادماه) طی مراسمی از مرز شلمچه وارد میهن اسلامی شدند، همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) به شکل همگانی در تهران تشییع می‌شوند.

پیکر مطهر 92 شهید دفاع مقدس که پیش از ظهر روز پنج‌شنبه (24 مردادماه) طی مراسمی از مرز شلمچه وارد میهن اسلامی شدند، همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) به شکل همگانی در تهران تشییع می‌شوند.

سرهنگ حسین عشقی مسئول قرارگاه کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با جوان ضمن بیان این مطلب گفت: این شهدا که تفحص پیکر مطهرشان ماحصل دو ماه همکاری مشترک ایران و عراق بوده، مربوط به مناطق عملیاتی جزایر مجنون و فاو هستند که در داخل خاک کشور همسایه یعنی عراق شناسایی و به ایران منتقل شده‌اند.

عشقی با بیان اینکه جسد 61 سرباز عراقی در عملیات تفحص شناسایی شده‌اند، بیان داشت: کمیته جست‌وجوی مفقودین که در واقع کار عملی تفحص شهدا را پیگیری می‌کند در طول عملیات خود بقایای اجساد 61 سرباز عراقی را نیز تفحص کرد که 15 جسد در داخل خاک عراق و 46 تن دیگر نیز داخل خاک ایران شناسایی شدند که اجساد این 46 عراقی نیز روز پنج‌شنبه تحویل مقامات این کشور شد.

وی همچنین از برگزاری مراسم ویژه در کنار اجساد مطهر 92 شهید دفاع مقدس خبر داد و افزود: در مسیر انتقال اجساد مطهر شهدا از مرز شملچه به شهر اهواز و سپس تهران مراسم ویژه‌ای نیز برگزار می‌شود که پنج‌شنبه شب دعای کمیل را در کنار اجساد این شهدا برگزار کردیم و جمعه شب نیز در سالروز تخریب قبور قبرستان بقیع، مراسم ویژه‌ای با حضور معنوی 92 شهید دفاع مقدس برگزار شد.

یاد‌آور می‌شود: پیکر مطهر 92 شهید دفاع مقدس پیش از ظهر روز پنج‌شنبه طی مراسمی با حضور مقامات لشکری و کشوری و حضور مردم و زائران کاروان‌های راهیان نور در مرز شملچه برگزار شد که نمایندگان کمیته بین‌المللی صلیب سرخ بر این مراسم تبادل اجساد سربازان عراقی با شهدای دفاع مقدس نظارت کردند.