سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، بنده مؤمنِ درویشِ آزرمگین و عیالوارخود را دوست دارد. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :22
بازدید دیروز :31
کل بازدید :368179
تعداد کل یاداشته ها : 205
103/2/15
3:27 ع

البرادعی: عقاید و افکارم شیعی است

نماز عید فطر محمد البرادعی و ادای نماز عید به شکل اهل تشیع، باعث ایجاد حساسیت‌های رسانه‌ای زیادی در مصر و برخی از کشورهای اسلامی شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم، محمد البرادعی، معاون رئیس جمهوری مصر و رئیس حزب الدستور این کشور نماز عید فطر را در مسجد جامع الازهر واقع در قاهره به شیوه معمول سنی‌ها به جای نیاورد و آن گونه که در مذهب اهل تسنن مرسوم است دست راست خود را بر روی دست چپ نگذاشت.

این اقدام البرادعی باعث تعجب برخی از حاضرین در نماز عید فطر شد و البرادعی در پاسخ به آنها پس از نماز گفت: هویت من سنی است اما عقاید و افکارم شیعی است و هیچ دلیلی نیز برای کتمان عقیده خود ندارم.

البرادعی که سنی مذهب است هم اکنون نیز به شیعیان مصر کمک زیادی می‌کند تا مراکز شیعی به ویژه حسینیه‌هایی را در قاهره و دیگر مناطق مصر تاسیس کنند.

همسر محمد البرادعی ایرانی‌الاصل است و رسانه‌های مصری معتقدند که وی رابطه بسیار خوبی با اهل تشیع و دولت ایران دارد.


  
  
روضه‌خوانی آیت‌الله سبحانی درسوگ علی(ع)
 
حضرت آیت‌الله سبحانی در بیان فضایل و مناقب امام علی‌(ع)، از امام اول شیعیان به عنوان مظلوم قرن و مظلوم عالم نام برد و گفت: مردم کوفه که امروز جامه عزا بر تن کرده‌اند، در زمان حیات امام خون به دل ایشان کردند.
به گزارش جهان به نقل از رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در بیست و یکمین روز از ماه مبارک رمضان که مصادف با ایام شهادت جانسوز مولی الموحدین امام علی‌(ع) است، در بیان فضایل و مناقب آن حضرت، از امام اول شیعیان به عنوان مظلوم قرن و مظلوم عالم نام برد.

وی که در بین طلاب غیرایرانی مجتمع آموزش عالی فقه قم سخن می‌گفت، با تسلیت ایام شهادت امام علی‌(ع)، اظهار کرد: امروز همه مردم کوفه به غیر از منافق‌ها جامه عزا بر تن کرده، گریه‌کنان، اشک‌ریزان و نوحه‌سرایان با تأثری بسیار شدید کنار خانه امام علی‌(ع) آمدند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه متأسفانه همین مردم کوفه زمانی که امام علی‌(ع) زنده بود خون به دل ایشان کردند، افزود: امام حسن‌(ع) در بین این مردم خطبه‌ای خواند و فرمود «دیشب مردی از این جهان رفت که از طلا و نقره و از سفید و سیاه جز هفتصد درهم ترکه بیشتر نداشت».

حضرت آیت‌الله سبحانی تصریح کرد: امام علی‌(ع) با این هفتصد درهم می‌خواستند یک خادم برای خانواده خود بخرند در حالی که همه گنجینه‌های عالم در اختیار ایشان بود، حالا قیاس کنید با ثروتی که عثمان، ‌زبیر و مانند اینها اندوخته بودند که تاریخ ثروت آنان را وحشتناک نقل می‌کند.

وی که در روز بیستم ماه مبارک رمضان نیز در منقبت امیرمؤمنان‌(ع) سخن گفته بود، ابراز کرد: مردم کوفه روز قبل از شهادت در خانه امام علی‌(ع) جمع شدند که ابن ملجم حتما باید اعدام شود، اما حضرت، امام حسن‌(ع) را فرستاد و فرمود به مردم بگویید که متفرق شوند، کار برخورد با ابن ملجم با من است اگر زنده ماندم می‌دانم چه کار کنم اما اگر زنده نماندم با وارث است که تصمیم بگیرد.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم افزود: وقتی امام حسن(ع) پیام را به مردم داد و آنان متفرق شدند، اصبغ بن نباته آمد و گفت که می‌خواهم در آخرین لحظات از امام‌(ع) حدیثی بشنوم، وارد خانه شد که دید امام‌(ع) از شدت سمّ شمشیر مرتب یک پا را جمع و پای دیگر را دراز می‌کند.

وی ادامه داد: نباته با اشاره امام علی‌(ع) کنار ایشان نشست که آن حضرت فرمود در همین حالتی که شما بر من وارد شدی، من بر پیامبر اکرم‌(ص) وارد شدم در حالی که در بستر بیماری بود؛ پیامبر به من فرمود که ای علی جان به مسجد برو و بگو الصلاة جامعه تا همه جمع شوند.

حضرت آیت‌الله سبحانی گفت: پیامبر اکرم‌(ص) به امام علی‌(ع) فرمودند که یک پله پایین‌تر از منبر بنشین و این پیام را به مردم برسان که خدا بر آق شده والدین لعنت کند، خدا بر هر غلامی که از مولایش فرار کند لعنت کند و خدا بر هر کسی که به کارگر ظلم کند لعنت کند.

وی با اشاره به اینکه امام علی‌(ع) پس از رساندن پیام رسول اکرم‌(ص) به مردم، چرایی مطلب را از پیامبر جویا شدند، اظهار کرد: پیامبر اکرم‌(ص) فرمودند اگر گفتم آق والدین، والدین حسی نبود، بلکه والدین روحی را گفتم؛ من و تو پدران این امت هستیم و مراد من غلام‌های ظاهری نیست که ما مولاهای این امت هستیم.

این مفسر برجسته قرآن کریم با بیان اینکه خداوند متعال امام علی‌(ع) را مولا قرار داده است، گفت: آنجا که پیامبر اکرم‌(ص) فرمودند هرکس کارگر را اذیت کند، منظور ایشان کارگر کارخانه‌ها نبود، بلکه تصریح کردند که ما برای این امت کار کرده‌ایم، هرکس حق ما را ندهد، لعنت خدا بر او باد.


حضرت آیت‌الله سبحانی از امام علی‌(ع) به عنوان مظلوم قرن و مظلوم عالم نام برد و افزود: هنگامی که آن حضرت وارد کوفه شدند و هنگامی که از کوفه می‌خواهند بروند، چیزی را نیندوختند؛ ایشان همان‌طور که پیامبر اکرم‌(ص) برای مسلمانان اسوه است، سر تا پا برای ما اسوه است

  
  
<      1   2   3